Menu

حوزه صنعت معدن و تجارت

سوالات متداول در حوزه صنعت معدن و تجارت

برای گرفتن کارت بازرگانی از کجا و چگونه باید عمل کرد؟

متقاضی با مراجعه به اتاق بازرگانی و صنايع و معادن استان (واقع در خيابان قصر دشت شیراز) و تشکیل پرونده و ارائه مدارک لازم مي توان ظرف مدت 15 روز كارت بازرگاني را دريافت نمود . هزينه صدور اين كارت در حدود يك ميليون ريال است.

 

برای واردات کالا و ثبت سفارش چه مدارکی لازم است؟

1-داشتن کارت بازرگانی معتبر

2- کارت عضویت ثبت سفارش

3- ارائه پرو فرمای(پیش فاکتور) از فروشنده خارجی

4- اخذ وجوزهای لازم از دستگاههای اجرائی مرتبط در صورت لزوم

5- تکمیل و ارائه فرمهای ثبت سفارش واردات کالا

6- پرداخت نیم در هزار کارمزد ثبت سفارش

7- انجام مراحل ثبت سفارش کالا در سازمان بازرگانی

- در حال حاضر ثبت سفارش كالا از طريق سايت ثبت سفارش وزارت بازرگاني انجام مي شود .

 

شرایط دریافت تسهیلات بانکی در خصوص طرحهای اشتغال زا وزود بازده چیست؟

1-طرح توجیهی یا طرح توسعه

2- فرم تکمیل شده مشخصات متقاضی و خلاصه طرح

3- مجوزهای لازم ( جواز تاسیس, موافقت اصولی پروانه بهربرداری جوازکسب

4- ارائه آخرین لیست بیمه(جهت طرحهای توسعه

5- مدارک شخصی الف : اشخاص حقوقی : اساسنامه آگهی تاسیس و آخرین تغییرات, آخرین صورتهای مالی یاترازنانه (صرفا جهت طرحهای توسعه ب: اشخاص حقیقی: تصویر شناسنامه

6- مدارک مورد نیاز محل اجرای طرح( سند مالکیت, دفترچه قرارداد شهرک صنعتی و اجاره نامه

7- سایر مدارک ( جهت طرحهای خاص) به تناسب نوع طرح از قبیل مجوز آب , برق, محیط زیست,و...

 

برای شروع سرمایه گذاری در بخش صنعت و معدن چه کار کنم؟

فردی که تمایل به سرمایه گذاری در بخش صنعتی و معدنی را دارد، ابتدا باید از طریق مشاوره با کارشناسان مجرب اداره کل صنعت، معدن و تجارت، موضوع سرمایه گذاری خود را انتخاب کند و در صورتی که پس از بررسی اقتصادی، فنی و مالی اطمینان یافت که ورود به بخش مورد علاقه وی توجیه دارد، جهت آغاز فرایند سرمایه گذاری و دریافت مجوز تاسیس به سایت بهین یاب مراجعه کند. در این سامانه ملی، همه راهنمایی ها و مدارک و مستندات مورد نیاز مشخص شده و نیاز به مراجعه حضوری به سازمان های دولتی نمی باشد.

پس از اخذ جواز تاسیس در صورتی که متقاضی زمین خصوصی با کاربری متناسب با فعالیت را داشته باشد، جهت می تواند اقدام به ساخت و ساز (بر اساس قوانین ساخت کشور و طرح سرمایه گذاری خود) نماید و پروانه بهره برداری را نیز از طریق سامانه بهین یاب دریافت کند. اما در صورتی که زمین مورد نظر وی نیازمند تغییر کاربری باشد، به عنوان مثال کاربری فعلی زمین کشاورزی باشد، پیش از آغاز هر نوع فعالیت، نیازمند طی مراحل تغییر کاربری زمین می باشد که این کار از طریق ارائه درخواست به اداره کل امور اراضی استان قزوین انجام می پذیرد.

در صورتی که فرد متقاضی استفاده از اراضی ملی برای ایجاد سرمایه گذاری جدید باشد، باید مراحل واگذاری زمین (قرارداد اجاره بلند مدت) با درخواست کتبی به اداره کل امور اراضی استان قزوین انجام شود و پس از آن قرارداد اجاره با سرمایه گذار امضا و وی می تواند فعالیت خود را آغاز نماید.

 
?? ?? ??