Menu

معرفی و وظایف مرکز

مرکز خدمات سرمایه گذاری استان قزوین

مركز خدمات سرمايه گذاري استان قزوين در سال 1388 با هدف تسهيل و تسريع امور سرمايه گذاري و تمركز بخشيدن به مراجعات سرمايه گذاران، با مديريت بالاترين مقام اجرايي استان، راه اندازی شد.

در اين مركز نمايندگان تام الاختيار دستگاه اجرايي ذيربط سازمان صنعت، معدن و تجارت، سازمان جهاد كشاورزي، اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي، اداره كل حفاظت محيط زيست، اداره كل ثبت اسناد و املاك، اداره كل امور مالياتي و اداره كل گمرك، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری، شرکت آب منطقه­ای، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به عنوان رابط، هماهنگ كننده و مجري امور اجرايي و خدماتي مربوط به دستگاه متبوع خود در ارتباط با سرمايه گذاري استقرار يافته و در كنار كارشناسان گروه سرمايه گذاري مركز به ارائه خدمات و اطلاعات به سرمايه گذاران و متقاضيان فعاليتهاي اقتصادي مي­پردازند.

سازماندهي امور و گردش كار در مركز خدمات سرمايه گذاري به گونه ايست كه سرمايه­گذاران نيازي به مراجعات مكرر به دستگاه­هاي اجرايي مختلف ندارند. همچنين مسئوليت خدمات رساني در مركز تنها به مراحل قبل از اخذ مجوز محدود نمي شود بلكه سرمايه گذاران محترم همواره در طول حيات سرمايه گذاري خود مي توانند از خدمات مركز بهره­مند شوند.

وظايف و ماموريتهاي قانوني مركز

وظايف و ماموريتهاي قانوني مركز

وظايف  قانوني را  مي توان در دو دسته طبقه بندي نمود

الف-وظايف حمايتي و پشتيباني كننده

در اجرای این وظایف، هدف ارائه خدمات پشتيباني همچون مشاوره و راهنماي به متقاضيان، ارائه فرصتهاي سرمايه گذاري، بازديد از پروژه هاي مشكل دار و پيگيري آنها و  حمايت خاص از سرمايه­گذاران خارجي در كليه مراحل مانند اخذ رواديد، پروانه كار، مجوزهاي محيط زيست و... می­باشد.

ب-وظايف تسهيل و تسريع كننده فرايندهاي صدور مجوز

در وظايف دسته ب نگاه غائي كمك به بهبود فضاي حاكم بر سرمايه گذاري و كسب و كار است و بايد تلاش در راستاي شفاف كردن مراحل موجود در فرايند سرمايه گذاري از نقطه عزيمت (انتخاب پروژه و اخذ موافقت نامه اوليه) تا زمانيكه شركت به مرحله توليد و سود آوري مي­رسد و همچنين رفع موانع اداري حين توليد صورت گيرد.

اين وظايف  بصورت عملياتي در قالب آئين نامه اجرايي ماده 7  تعيين گرديده است  كه شامل: اخذ اعتراض متقاضي سرمايه گذاري و رسيدگي به آن- شناسايي قوانين و مقررات زائد- الكترونيكي كردن فرايندهاي صدور  مجوز و استقرار پنجره واحد سرمايه گذاري مي باشد.

اطلاع رسانی و مشاوره

اطلاع رسانی و مشاوره :

-اطلاع رسانی و ارائه مشوقهای لازم به سرمایه گذاران در ارتباط به کلیه امور مربوط به پذیرش و حمایت از سرمایه گذاران

-ارائه فرصتها ي سرمايه گذاري استان با هدف جذب سرمايه هاي داخلي و خارجي

پشتیبانی و رفع مشکلات در فرایند اجرای سرمایه گذاری:

-انجام هماهنگی های لازم در امور مربوط به اخذ مجوزهای مورد نیاز سرمایه گذاران از جمله اعلامیه تأسیس ، محیط زیست ، پروانه های انشعاب آب ، برق و گاز و... ، پروانه اکتشاف و استخراج از دستگاههای ذیربط پیش از صدور مجوز سرمایه گذاری و انجام هماهنگی های لازم در امور مربوط به سرمایه گذاری در مراحل پس از صدور مجوز شامل ثبت شرکت ، ثبت سفارش کالا ، مسائل گمرکی ، مالیاتی ، ورود و خروج سرمایه برای سرمایه گذاران خارجی و انجام هماهنگی و پیگیریهای لازم با دستگاههای اجرایی در ارتباط با در خواستهای سرمایه گذاران

بررسی و نظارت بر طرحهای سرمایه گذاری در حال اجرا

-مراقبت در حسن اجرای تصمیمات متخذه درخصوص طرحهای سرمایه گذاری

- رسيدگي به اعتراضات متقاضيان سرمايه گذاري

انجام امورمطالعاتي

-ارائه بسته های تشویقی و پتانسیلهای موجود استان جهت عرضه به سرمایه گذاران

-ايجاد و ساماندهي بانك اطلاعات فرایند صدور مجوزهای مورد نیاز سرمایه گذاران

-معرفي توانمنديهاي استان در سطح منطقه اي، ملي و بين المللي

راه‌های تماس با مرکز

قزوین، خیابان نواب شمالی ،مجتمع ادارات، جنب دیوان محاسبات، اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان قزوین

کد شهرستان: 028

تلفکس: 33322566

تلفن:   33377017

info@investinqazvin.ir

?? ?? ??