Menu

حوزه جهاد كشاورزي

سوالات متداول در حوزه جهاد كشاورزي

1-متقاضيان سرمايه گذاري در بخش كشاورزي جهت شناسايي پروژه به كجا مي توانند مراجعه نمايند؟

1- طرح توجیهی یا طرح توسعه

2- فرم تکمیل شده مشخصات متقاضی و خلاصه طرح

3- مجوزهای لازم ( جواز تاسیس, موافقت اصولی پروانه بهربرداری جوازکسب

4- ارائه آخرین لیست بیمه(جهت طرحهای توسعه

5- مدارک شخصی الف : اشخاص حقوقی : اساسنامه آگهی تاسیس و آخرین تغییرات, آخرین صورتهای مالی یاترازنانه (صرفا جهت طرحهای توسعه ب: اشخاص حقیقی: تصویر شناسنامه

6- مدارک مورد نیاز محل اجرای طرح( سند مالکیت, دفترچه قرارداد شهرک صنعتی و اجاره نامه

7- سایر مدارک ( جهت طرحهای خاص) به تناسب نوع طرح از قبیل مجوز آب , برق, محیط زیست,و...

 

2- چه خدماتي در مركز خدمات سرمايه گذاري به فوق به متقاضيان سرمايه گذاري ارائه مي گردد؟

- معرفي فرصت هاي مناسب سرمايه گذاري در بخش كشاورزي
- مشاوره و راهنمايي در زمينه سرمايه گذاري در زيربخش هاي مختلف بخش كشاورزي
- پاسخ گويي به مسائل و مشكلات سرمايه گذاران و ارائه راهكارهاي عملياتي 
انجام مكاتبات و هماهنگي لازم در خصوص پيگيري از مراجع ذيربط درون و برون استاني
- حل و فصل مشكلات قانوني سرمايه گذاران
- پيگيري ويژه جهت صدور مجوز سرمايه گذاري خارجي جهت سرمايه گذاران خارجي يا ايرانيان مقيم خارج از كشور
- اطلاع رساني مستمر، صحيح و به موقع از قوانين، مقررات، ضوابط سرمايه گذاري

 

3-پس از شناسايي و انتخاب طرح متقاضي بايد به كجا مراجعه نمايد؟

در اين مرحله متقاضي بايد جهت ارائه درخواست سرمايه گذاري به مديريت جهاد كشاورزي شهرستان مراجعه و در صورتي كه طرح درخواستي نياز به مجوز داشته باشد مراحل صدور مجوز را طي نمايد.

 
برای آغاز سرمایه گذاری در بخش کشاورزی استان قزوین باید چه کار کنم؟

فردی که تمایل به سرمایه گذاری در بخش کشاورزی را دارد، ابتدا باید از طریق مشاوره با کارشناسان مجرب سازمان جهاد کشاورزی، موضوع سرمایه گذاری خود را انتخاب کند و در صورتی که پس از بررسی اقتصادی، فنی و مالی اطمینان یافت که ورود به بخش مورد علاقه وی توجیه دارد، جهت آغاز فرایند سرمایه گذاری و دریافت مجوز تاسیس یا موافقت اصولی به پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت جهاد کشاورزیمراجعه کند. در این سامانه ملی، همه راهنمایی ها و مدارک و مستندات مورد نیاز مشخص شده و نیاز به مراجعه حضوری به سازمان های دولتی نمی باشد.

بر اساس تفاهمنامه مضا شده میان سازمان جهاد کشاورزی و سازمان نظام مهندسی کشاورزی، بخشی از صدور مجوزها مربوط به انواع گلخانه ها، واحد پرورش قارچ خوراکی، کل طرح های تولیدی صنعتی دامپروری (پرواربندی، مرغداری، پرورش بلدرچین، شتر مرغ و...) و همه نوع آبزی پروری (میگو، ماهی، زالو و...) توسط سازمان نظام مهندسی کشاورزی و بخش دیگر صدور مجوزها شامل کل صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی توسط سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین انجام می گیرد.

پس از اخذ جواز تاسیس در صورتی که متقاضی زمین خصوصی با کاربری متناسب با فعالیت را داشته باشد، می تواند اقدام به فعالیت نماید و در صورتی که در طرح سرمایه گذاری هر نوع احداث بنا وجود داشته باشد، جهت آغاز فرایند ساخت نیازمند کسب مجوز از کارگروه امورزیربنایی می باشد که دبیرخانه آن در اداره کل راه و شهرسازی استان قرار دارد و متقاضی باید درخواست خود را به این دبیرخانه تحویل دهد.

اما در صورتی که زمین مورد نظر وی نیازمند تغییر کاربری باشد، به عنوان مثال کاربری فعلی زمین کشاورزی باشد و فرد قصد داشته باشد یک فعالیت صنعتی یا معدنی را در آن اراضی آغاز کند، پیش از آغاز هر نوع فعالیت، نیازمند طی مراحل تغییر کاربری زمین می باشد که این کار از طریق ارائه درخواست به اداره کل امور اراضی استان قزوین انجام می پذیرد.

در صورتی که فرد متقاضی استفاده از اراضی ملی برای ایجاد سرمایه گذاری جدید باشد، باید مراحل واگذاری زمین (قرارداد اجاره بلند مدت) را با ارائه درخواست کتبی به اداره کل امور اراضی استان قزوین انجام دهد و پس از آن قرارداد اجاره با سرمایه گذار امضا و وی می تواند فعالیت خود را آغاز نماید.

?? ?? ??